Podrobnejši program

Učenje zgodovine, geografije in informacijskih tehnologij na pokopališču in v mestu.

Logotip Srednje šole za gostinstvo in turizem MariborKulturni dnevi za šole so dolgoročni uspešen projekt, ki se mu v šolskem letu 2017/18 pridružuje še Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor.

Program obiska pokopališča smo razširili še z vodenim ogledom pomembnih povezanih točk v mestu in sodelovanjem dijakov.

V nadaljevanju je podan podrobnejši program kulturnega dne.

1. del: zgodbe 20. stoletja na pokopališču

Zbirna točka: Pobreško pokopališče (Glavni vhod)

Stvari, ki jih potrebujejo: mobilni telefon (napolnjena baterija), pisalo, delovni list (ga dobijo na pokopališču)

Trajanje: do 2 uri

Cilji:

  • spoznati nekaj ključnih osebnosti mesta Maribor v 20. stoletju in skozi njihove zgodbe življenje v mestu v tem času
  • spoznati povezanost med objekti in lokacijami mesta ter zgodovinskimi osebnostmi
  • preizkusiti uporabo zemljevida in orientacijskih točk v prostoru za osebno navigacijo v prostoru
  • uporabiti mobilna digitalna orodja za učenje ter ustvarjanje vsebin

Učenci se zberejo pri vhodu, kjer jih pričakajo dijaki. Ti jim predstavijo prostor pokopališča v drugačni luči, kot so ga poznali do takrat. Kot prostor kulturne dediščine, umetnosti in spoznavanja zgodovine lahko združuje več stvari.

Dijaki se z učenci pogovorijo (razgovor) o zanimivostih, ki jih ponujajo pokopališča, na kaj jih spominjajo in tudi zanimivosti o pokopavanju umrlih (npr. katere načine pokopavanj poznamo) ter kakšne občutke doživljajo ko obiskujejo pokopališča. Prav tako jim bodo zastavili vprašanje, če je lahko pokopališče kraj turističnega ogleda.

V nadaljevanju se jim predstavi pokopališča po Mariboru v preteklosti (s pomočjo zemljevida) in danes in nato jim predstavijo nastanek in razvoj pobreškega pokopališča.

Dijakom se predstavi mobilna aplikacija, s pomočjo katere bodo raziskovali pokopališče. V aplikaciji se nahajajo dejstva, zemljevid in naloge. Učenci se razdelijo v skupine (nekje 3 ali 4) in vsaka skupina glede na navodila, ki jih bodo dobili od dijakov, se poda v svojo smer in išče točke. Z vsako izmed skupin gre en dijak oz. dijakinja.

Število skupin je odvisno od števila učencev, predvidoma bi skupino sestavljajo 5-6 učencev. Ko z mobilno aplikacijo pridejo do točke, jim dijaki predstavijo osebo in zgodbo. Vsaka skupina dobi 5 točk (lahko več, če bodo naloge hitro izvedli). Med drugimi so vključene naslednje točke:

Po opravljeni poti in nalogah se učenci ponovno zberejo ob dogovorjeni uri pri vhodu na pokopališče, kjer nadaljujejo pot v mesto.

2. del: Pot v mesto

Trajanje: 45 minut

Začetek: Pobreško pokopališče

Konec: Glavni trg

Po koncu pokopališkega dela jih bo pred pokopališčem pričakal vlakec Jurček in z njim se bodo odpeljali proti središču mesta. Med vožnjo si bomo ogledali določene točke, povezane z osebnostmi in zgodbami iz pokopališča:

  • železniška postaja
  • Ljudski vrt

3. del: Zgodovina 20. stoletja v mestu danes

Začetek: Glavni trg

Konec: SŠGT Maribor

Trajanje: 1 ura

Stvari, ki jih potrebujejo: pisalo, delovni list

Vodenje po Mariboru po vnaprej določenih točkah. Točke so v povezavi z osebami, katerih nagrobnike si bi ogledali oz. spoznali na pokopališču. Dijaki bi ob tem izpolnjevali delovne liste.

Cilji:

  • spoznati ključne točke mesta skozi zgodbe 20. stoletja
  • spoznati arhitekturne in druge posebnosti
  • najti simbolne in druge povezave med mestom, znanimi osebnostmi ter zgodbami

Učenci se z Jurčkom in peš odpravijo na voden ogled po ključnih točkah v mestu, povezanih z osebnostmi ter zgodbami iz pokopališča:

  • Glavni trg
  • Slomškov trg
  • Gosposka ulica
  • Slovenska ulica
  • Grajski trg
  • Trg Leona Štuklja
  • Trg svobode
  • Frančiškanska cerkev
  • Trg svobode
  • Trg generala Rudolfa Maistra
  • Turnerjeva ulica

Učenci med ogledom spoznavajo še druge povezane točke in dodajajo fotografije ter druge vsebine k točkam iz pokopališča.

4. del: Pogostitev na Srednji šoli za gostinstvo in turizem

Kulturni dan se zaključi s pogostitvijo na Srednji šoli za gostinstvo in turizem, kjer so na voljo 3 ali 4 meniji, ki si jih učenci predhodno izberejo že v šoli pred začetkom kulturnega dneva.

Ob pogostitvi prejmejo napotke, kako lahko nadalje raziskujejo in urejajo vsebine, če želijo. Ustvari se vzpodbuda za nadarjene, da projekt nadaljujejo z vsebinami podobno, kot to počnejo njihovi vrstniki drugod (predstavitev primerov umetniških izdelkov iz projekta Simboli).

Prijavnica za šole

V kolikor je zgoraj opisani kulturni dan zanimiv za vašo šolo, nam posredujte svoje podatke po elektronski pošti ali nas pokličite na 02 4800 900.

Cena izvedbe...

Cena vključuje...